svētdiena, 2012. gada 12. augusts

Garšas kārpiņām 4

Šodien nolēmu riskēt un izmēģināt prātā ilgi auklētu salātu recepti. Kāpēc rakstu riskēt? Tāpēc, ka manā prātā sastāvdaļas likās nesaskanīgas, neskatoties uz to, ka šādi gatavotus salātus esmu garšojusi un tie bija pat ļoti labi. Tomēr - divreiz vienādu ēdienu izgatavot praktiski nav iespējams (nu vismaz man nesanāk) un arī recepte atstāj vietu improvizācijai, mana improvizācija ne vienmēr beidzas labi. Tātad - šodienas ēdienkartē ir tunča salāti ar kartupeļiem.
Salātiem nepieciešams:
  • tuncis savā sulā (var arī olīveļļā), daudzums pēc ēdāju gaumes, mums uz diviem pietika ar standarta bundžiņu;
  • kartupeļi, daudzums pēc ēdāju gaumes. Es izmantoju divus dūres lieluma kartupeļus salātiem divām personām, no kurām viena persona ēd daudz;
  • salātlapu mix;
  • olas, daudzums atkal pēc gaumes. Es izmantoju trīs, bet liekas, ka ceturtā arī nebūtu bijusi lieka;
  • Kalamansi etiķis (var aizvietot ar citronu sulu), olīveļļa ar oregano (derēs arī ar citām garšaugu garšām).

Salātu lapas kārto salātu traukā, klāt pievieno sagrieztus kartupeļus un sagrieztu olu. Pārlej ar kalamansi etiķi un olīveļļu ar oregano, var pievienot mazliet sāli un piparus. Visu samaisa un liek šķīvī. Tad pa virsu izkārto tunča gabaliņus.
Daži ieteikumi, lai salāti neliktu vilties - kartupeļus un olas jāgriež vidēji lielos gabalos. Tas nav rasols un sastāvdaļām nav jāveido viendabīgu masu. Man likās, ka esmu pievienojusi pārāk daudz salātlapas, tāpēc iesaku lielāku akcentu likt uz tunci un olām. Oriģinālajā receptē ir arī kaperi. Tā kā tie man negaršo, tos nepievienoju. Bet kaperu cienītājiem noteikti patiks neliels pikants akcents šajos salātos. Labu apetīti!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru