trešdiena, 2012. gada 30. maijs

Kad uznāk iedvesma

Atzīšos, ka ar kulināriju esmu uz "Jūs". Gatavot man ne pārāk patīk, turklāt manas kulinārās izpausmes ir visai ierobežotas, jo mājās man ir izvēlīgs ēdājs. Ēd tikai klasiskos ēdienus - kartupeļus, kotletes, karbonādes utt. Mani kulinārās fantāzijas lidojumi parasti tiek apturēti, jo jocīgus ēdienus (biezzupas, sautējumus, lazanju) mans ēdājs neatzīst. Tāpēc pie plīts stāvu nelabprāt - nepatīk man gatavot to, ko pati neēdu. Bet ir lietas, kas jādara, neskatoties uz visu nepatiku.
Man patīk eksperimentēt ar uzkodām un desertiem. Esmu izmēģinājusi dažādas kūku un cepumu receptes, taisu dažādus salātus. Bet tam visam vajag iedvesmu, kura mani vakar apciemoja. Sēdēju darbā un man iedegās doma, ka šovakar parastās vakariņas vajag padarīt mazliet neparastas. Somā jau stāvēja kēksiņu recepte no raidījuma Lapsa virtuvē. Diemžēl, zvaigznes man nebija labvēlīgas un es neatradu kēksiņiem nepieciešamās ogas. Tā nu nācās raisīt fantāziju un izdomāt citus gardumus.
Uzkoda - pildīti šampinjoni. Ātri un ļoti garšīgi. Galvenais ir saudzīgi izņemt sēņu kātiņus, lai nesabojātu cepurīti. Šampinjonus pildīju ar kausēto Dzintara sieru un Cambozola Blue. Cepu cepeškrāsnī kādas 15 minūtes. Iznāca ļoti garšīgi (diemžēl, gatavo sēņu bildes man nav, jo uzkoda pazuda vēl pirms paspēju nobildēt :) ). Nākošreiz Dzintara vietā noteikti izmēģināšu Filadelfia vai Feta sieru.
Deserts - rabarberu kūka. Esmu slinka saimniece, tāpēc mīklu taisīju no Hercoga maisījuma. To var izmantot dažādām kūkām un tortēm. Iejaukto mīklu ielēju cepamformā, virspusi bagātīgi pārbēru ar rabarberiem un tam visam pa virsu uzlēju skābā krējuma-cukura-kanēļa mērci. Bez tās kūka būtu nebaudāma, jo rabarberi izcepoties kļūst ļoti sausi. Iznāca pasakaini gardi un pat es - kūku neēdāja - esmu notiesājusi jau divus gabaliņus. :)
Vēl šodien ir baigais prieks par padarīto un rodas aizvien vairāk idejas par to, ko varētu gatavot. Ar interesantāko es noteikti padalīšos.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru